Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Tiada Helah! 9 Aplikasi Ini Mesti Ada Pada Telefon Pintar Anda, No. 5 Yang Anda Cari


Salam Geng!!! Generasi muda, jangan pernah ketinggalan untuk melabur! Dalam era teknologi yang serba canggih ini, lebih mudah bagi pelabur untuk melabur.

Malah terdapat aplikasi pelaburan yang sangat mesra pemula. Anda hanya perlu menyediakan telefon pintar anda dan anda boleh mula melabur dengan mudah.

Supaya tidak keliru, lihat 8 aplikasi pelaburan saham selamat dan mudah yang boleh dimuat turun melalui Google Playstore atau AppStore dan tentunya berdaftar dengan OJK di bawah:


1. Biji benih


Bibit adalah aplikasi pelaburan OJK yang menyediakan alternatif kepada dana bersama. Aplikasi ini diterbitkan oleh PT Seeds Grow Together. Jangan keliru, pelaburan dana bersama adalah berbeza dengan pelaburan saham.

Dana bersama boleh digunakan untuk golongan muda yang ingin mencuba melabur dengan modal yang minima sahaja. Kerana anda boleh melabur minimum 10 ribu hingga 100 ribu dalam dana bersama.

Dana pelaburan akan diuruskan oleh Pengurus Pelaburan atau MI yang berpengalaman. Dalam aplikasi pelaburan benih ini anda akan menemui banyak jenis dana bersama seperti dana bersama pasaran wang, dana bersama saham, bon dan juga dana bersama Islam.

Jika anda masih keliru, anda boleh memanfaatkan ciri AI RoboAdvisor untuk memberikan cadangan untuk corak pelaburan berdasarkan pendapatan, tahap risiko dan objektif pelaburan

2. Barexa

Barexa ialah aplikasi pelaburan dana bersama yang turut dilengkapi dengan ciri penasihat robo. Selain dana bersama, Barxa juga menawarkan pelaburan bon.

Melalui aplikasi Bareksa Investments, anda boleh mensimulasikan pergerakan dana dan menganggarkan keuntungan dan kerugian yang akan direalisasikan.

3. Ajaib

Ajaib adalah aplikasi pelaburan saham di bawah naungan PT Takjub Technology Indonesia dan PT Ajaib Securitas Asia. Aplikasi pelaburan ini menawarkan pelbagai pilihan saham dan dana bersama.

Apl Ajaib ialah salah satu aplikasi pelaburan saham yang disyorkan untuk pemula. Kerana antara muka mudah difahami.

4. IPOT

Selain itu, terdapat aplikasi IPOT yang boleh digunakan untuk menjalankan transaksi pelaburan saham, dana bersama dan ETF. IPOT PT adalah aplikasi milik Indo Premier Sekuritas yang wajib didaftarkan oleh OJK.

Aplikasi IPOT dilengkapi dengan ciri robot dagangan yang boleh melaksanakan arahan beli dan jual pada harga saham yang anda inginkan.

5. Aplikasi Kamera Bokeh

Adakah anda menunggu sangat lama? Inilah yang anda cari untuk aplikasi kamera hebat yang boleh dipasang pada telefon Android anda, seperti namanya, aplikasi ini boleh membuatkan telefon bimbit anda kelihatan beraksi, kerana aplikasi ini boleh menjadikan tema pada skrin mudah alih anda kelihatan telus secara praktikal.

Anda boleh menggunakan aplikasi kamera terbaik ini untuk gaya dan untuk menipu rakan anda, apabila anda memasangnya esok, jangan terkejut dengan hasilnya, kerana kamera aksi ini mempunyai banyak ciri aksi, lihat data penuh!

Seterusnya ialah ciri lengkap aplikasi kamera terbaik untuk skrin kamera telus apk Android:

  • Kesan ketelusan adalah jelas.
  • Mesra kamera dan skrin.
  • Jangan habiskan bateri.
  • Apabila kamera diaktifkan, skrin lutsinar sepadan.
  • Skrin telefon boleh menjadi lutsinar.
  • Aplikasi ini adalah percuma
  • Telefon anda kelihatan aktif dan terkini.
  • Aplikasi kamera ini boleh walaupun semasa di luar talian

Berapa banyak tindakan apl kamera yang bagus ini? Anda perlu cuba meyakinkannya sendiri apabila dia ada.

Apakah kaedah memuat turun aplikasi kamera yang hebat ini? Anda boleh memuat turunnya terus dari gedung mainan dengan menaip "skrin kamera jelas" tetapi anda juga boleh memuat turunnya melalui pautan di sini.

6. Stockbit

Aplikasi pelaburan OJK Stockbit selain menyediakan platform interaksi jual beli saham, turut dilengkapi ciri komuniti. Di sini, anda boleh membincangkan pelaburan saham dengan pedagang lain.

7. Perniagaan RTI

RTI Business adalah aplikasi saham yang disyorkan kerana ia diketahui secara meluas oleh pelabur. Ia mengandungi maklumat tentang pergerakan pasaran modal.

Selain itu, RTI juga dilengkapi dengan penyata pendapatan perniagaan, potensi, aliran tunai, kunci kira-kira, maklumat pendapatan dan pertumbuhan. Anda boleh menganalisis prestasi syarikat dalam tempoh lima tahun yang lalu.

8. Dapatkan wang

Aplikasi Tanamduit bukan sahaja aplikasi pelaburan saham tetapi di sini anda boleh mula melabur dalam sekuriti kerajaan (SBN) dan insurans dalam talian. Terdapat ciri One View Portfolio untuk membantu pengguna aplikasi Tanamduit memantau aktiviti pelaburan.

9. BCAS Mudah Alih Terbaik

BCAS Best Mobile sangat sesuai untuk anda yang suka berurus niaga di Bursa Saham Indonesia. Aplikasi ini dibangunkan oleh BCA Sekuritas. BCAS menawarkan kemudahan pesanan yang pantas, jadi wajarlah aplikasi ini diharapkan mesra pengguna. Namun, deposit awal yang anda mesti ada agak tinggi iaitu IDR 3 juta.


Posting Komentar untuk "Tiada Helah! 9 Aplikasi Ini Mesti Ada Pada Telefon Pintar Anda, No. 5 Yang Anda Cari"